Portal LibreOffice Calc'daki Sayıları Otomatik Olarak Nasıl Toplarım?

Hoşgeldiniz <3

DevOtağ is a developer platform with a number of enhancements shared for various Android devices. Become a member and benefit from the contents!

DevOtağ, çeşitli Android cihazlar için birtakım geliştirmeler paylaşılan bir geliştirici platformudur. Üye olun ve içeriklerden faydalanın!

Şimdi, Bir Dakikada Kayıt Olun!

AcikVeOzgurFOSS

Moderatör
Staff member
Moderatör
Messages
54
Likes
113
#1
LibreOffice Calc, LibreOffice'nin Mirosoft Excell'e alternatif olan popüler bir parçasıdır. Bütün masaüstü sistemleri için LibreOffice'yi indirebilir ve diğer modüllerle birlikte LibreOffice Calc'ı otomatik olarak kurabilirsiniz.

LibreOffice Calc'ın kullanımı Mirosoft Excell'e oldukça benzer. Hesap tablosuna datalarınızı girer ve fonksiyonlar, grafikler gibi gelişmiş özellikleri kendiniz veya otomatik bir şekilde kullanabilirsiniz.
Calc kullanıcılarının calc kullanırken en yaygın kullandıkları özelliklerden birisi sütunlardaki veya satırlardaki sayıları toplamaktır.

Toplamlarını alabilmek için sayıları seçebilirsiniz ve böylece bunların toplamlar ve ortalamaları programın durum çubuğunda gösterilir; bu bazı görevler için yeterli olabilir, ancak özellikle daha sonraki kullanımlarımızda tekrar kullanılabilir olacak olan şablonlarda fonksiyonlar kullanıyorsanız otomasyon işleri daha da hızlandırabilir.

Eğer otomatik toplama işleminin program tarafından yapılmasını istiyorsanız fonksiyonlar kullanmanız gerekir. Nasıl yapılacağı da burada.

İLK OLARAK MENÜLERİN KULLANIMI


1. Görünüm> Fonksiyon Listesi. Calc, hesap tablosunun sağ tarafında ekli olarak fonksiyonlar görünür
2. SUM (TOPLAM) zaten görünmekte ise 3. Adıma geçin. Eğer bir fonksiyon olarak görünmüyorsa listeden MATHEMATİCAL(MATMATİKSEL) seçin ve SUM(TOPLAM) ı buluncaya kadar listeyi kaydırın.
3. Toplamını hesaplamak istediğiniz rakamların olduğu sütünün altını veya satırın sağını fareyle seçin.
4. Fonksiyonu eklemek için SUM (TOPLAM) a çift tıklayın.
5. İlk alandaki toplamını içermesini istediğiniz alanları fareyi kullanarak seçin, fareyi hareket ettirin ve tamamlamak için ENTER tuşuna basın.
Calc şimdi seçili alanların toplamını otomatik olarak göstermelidir. Seçili alanlardaki rakamlar değiştiğinde otomatik olarak toplam da değişecektir.

SUM(TOPLAM) fonksiynunun Calc'a elle eklenmesi



SUM (TOPLA) fonksiyonu çok temel ve anlaşılması kolay bir fonksiyondur. İşleri hızlandırmak için bir alana elle de ekleyebilirsiniz.

Yapacağınız şey alana =SUM(XY:XZ) eklemek , XY VE XZ hücre tanımlayıcılarını B1 veya D7 formatıyla değiştirmek. B1 den B5 e kadar olan alanı toplamak için =SUM(B1:B5) veya fonksiyonunu kullanın.

Fonksiyonu tekrar düzenlediğinizde Enter tuşuna basmayı unutmayın.
Hesap tablosunun üst tarafındaki alanda fonksiyonu düzenlemek için Fonksiyon olan fonksiyonlu hücreyi seçin.

Yazımız burada sona ermiştir.
Kaynak: Ghacks

Bizi Telegram kanalımızdan takip edin
Diğer yazılarımızı okumak için tıklayın
 
Top